.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اين خبر را کارمندان بخوانند

جزئيات کامل مصوبه دولت براي اعطاي تسهيلات ويژه به کارمندان متقاضي انتقال از شهر تهران به شهرهاي ديگر را که از ابتداي امسال لازم‌الاجرا شده است، اعلام شد.

به گزارش مهر، اظهارات اخير دکتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري مبني بر اعطاي تسهيلات ويژه به کارمندان متقاضي انتقال از شهر تهران به شهرهاي ديگر، اين روزها به سوژه داغ بسياري از رسانه هاي داخلي تبديل شده است.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه حداقل 5 ميليون نفر بايد از تهران بيرون بروند، تاکيد کرده است: گسل‌هاي زير تهران به لطف دعاي مردم فعال نيستند.

در همين حال، لطف الله فروزنده معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور نيز اعلام کرده است: براساس جديدترين مصوبه دولت، کارمنداني که از تهران به شهرهاي ديگر مهاجرت کنند به حقوق آنان 25 تا 50 درصد افزوده مي شود.

خبرگزاري مهر با توجه به اهميت موضوع، جزئيات کامل مصوبه دولت براي اعطاي تسهيلات به کارمندان متقاضي انتقال از شهر تهران را به شرح ذيل منتشر کرد:

آئين نامه اعطاي تسهيلات به کارکنان دستگاههاي متقاضي انتقال از شهر تهران

ماده 1- دستگاههاي اجرايي مکلفند در فرايند استخدام رسمي و پيماني ضمن رعايت قوانين و مقررات مربوط به ويژه در مورد برگزاري آزمون و رعايت اصل برابري فرصتها، تسهيلات لازم را براي کارکنان مشمول اين آئين نامه فراهم نمايند.

ماده 2- در صورت انتقال کارمندان رسمي و پيماني به دستگاه اجرايي ديگر يا واحدهاي ديگر همان دستگاه اجرايي، پست سازماني کارمند از دستگاه اجرايي در ساير شهرها بجز کلان شهرهاي مبدا کسر و به سقف پست هاي سازماني دستگاه مقصد اضافه مي شود. اعتبارات مربوط به حقوق و مزاياي کارکنان منتقل شده در چارچوب اختيارات هيئت وزيران موضوع جابجايي اعتبارات دستگاههاي اجرايي با تاييد معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور از جهت مقررات به دستگاه مقصد منتقل مي شود.

ماده 3- هديه انتقال به ميزان يک ماه حقوق و مزاياي مستمر به کارکنان پرداخت خواهد شد.

ماده 4- در مورد مشمولان اين آئين نامه هزينه جابجايي محل خدمت و هزينه سفر به ميزان صد در صد علاوه بر هزينه هاي مورد عمل در مقررات افزايش مي يابد.

ماده 5- دستگاههاي اجرايي مکلفند در مورد افراد مشمول اين آئين نامه ترتيبي اتخاذ نمايند که مشمول معافيت از محدوديت سقف پنجاه درصد اضافه کار موضوع ذيل بند (9) ماده (68) قانون مديريت خدمات کشوري شوند.

ماده 6- شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني با رعايت قوانين و مقررات در سقف امتياز حق شاغل تسهيلات لازم را براي مشمولان اين آئين نامه فراهم نمايد.

ماده 7- بانکهاي دولتي مکلفند طبق ضوابط بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران نسبت به اعطاي تسهيلات وام بابت وديعه مسکن، خريد مسکن، تعميرات مسکن، خريد خودرو و کالاي خانگي در حداکثر سقف مقرردر مقررات بدون سپرده گذاري و نوبت گذاري اقدام نمايند.

ماده 8- هديه ازدواج از محل اعتبارات خدمات رفاهي دستگاه مربوط حسب مورد (دستگاه مبدا يا مقصد) به ميزان يک ماه حقوق و مزاياي متعلقه به کارمند منتقل شده پرداخت خواهد شد.

تبصره - پرداخت هديه موضوع اين ماده مانع از پرداخت ساير امتيازات قانوني که توسط دستگاه پرداخت مي شود، نخواهد بود.

ماده 9- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مکلف است ترتيبي اتخاذ نمايد که کارمنداني که در اجراي اين آئين نامه انتقال مي يابند و همچنين همسر و فرزندان تحت تکلف آنان، هر دو سال يک بار به صورت رايگان تحت معاينات پزشکي توسط دانشگاههاي علوم پزشکي يا مراکز خدمات بهداشتي و درماني تحت پوشش وزارت ياد شده قرار گيرند.

ماده 10- سازمان تربيت بدني مکلف است با رعايت قوانين و مقررات مربوط تسهيلات لازم را براي برخورداري کارمندان انتقالي و همسر و فرزندان آنان از امکانات ورزشي تحت پوشش سازمان تربيت بدني در محل انتقال، به طور رايگان فراهم نمايد.

ماده 11- کارمنداني که به مناطق کمتر توسعه يافته و بد آب و هوا انتقال مي يابند با رعايت قوانين و مقررات مربوط و در شرايط مساوي از حداکثر سقف امتياز مقرر (حسب مدرک تحصيلي) در بند (1) ماده (68) قانون مديريت خدمات کشوري برخوردار خواهند شد.

ماده 12- تمامي دستگاههاي اجرايي مکلفند بر اساس درخواشت کارمند با رعايت ضوابط و مقررات مربوط نسبت به پذيرش درخواست آنان مبني بر انتقال اقدام نمايند.

ماده 13- امتيازات موضوع اين آئين نامه با توجه به شاخص جمعيت شهرها، به شرح جدول زير قابل افزايش خواهد بود:


رديف جمعيت شهرها يا بخشها ميزان دريافت امتيازها
1 تا 100.000 100درصد
2 تا 200.000 75 درصد
3 تا 400.000 65 درصد
4 تا 600.000 55 درصد
5 تا 900.000 45 درصد
6 900.000 به بالا 30 درصد

ماده 14- آن دسته از کارمندان دستگاه هاي اجرايي که مشمول مستثنيات ماده (117) قانون مديريت خدمات کشوري مي باشند، منوط به اينکه به يکي از واحدهاي تابع يا وابسته به دستگاه متبوع در شهرستانها (بجز کلان شهرها) منتقل شوند، حسب مورد طبق ضوابط مورد عمل و از محل اعتبارات دستگاه متبوع از مزاياي اين آئين نامه برخوردار خواهند شد.

ماده 15- دستگاه هاي اجرايي مي توانند علاوه بر تسهيلات مقرر در اين آئين نامه و به منظور جلب رضايت کارمندان خود براي انتقال از شهر تهران به ساير شهرهاي کشور (به استثناي شهرهاي استان تهران و کلان شهرها) تسهيلاتي را با توجه به ظرفيت ها و امکانات موجود و در چارچوب قوانين و مقررات مورد عمل و يا تاييد معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور پيش بيني نمايند.

ماده 16- استانداران مسئول اجراي اين آئين نامه و ساماندهي نيروهاي انتقالي مي باشند و موظفند با توجه به درخواست داوطلب و نياز دستگاههاي اجرايي در شهرستان ها و بخش ها، اقدامات لازم را به عمل آورند.

ماده 17- اعطاي تسهيلات مندرج در تصويب نامه شماره 93138/ت 37909 ه مورخ 1386.6.12 و اصلاحات بعدي آن در مواردي که در اين آئين نامه پيش بيني شده باشد، مشمولان متقاضي انتقال از تهران بلامانع است.

ماده 18- کارکنان قراردادي و عناوين مشابه که با دستگاههاي اجرايي قرارداد مستقيم منعقد کرده باشند، مي توانند همانند کارکنان رسمي و پيشماني مشابه از تسهيلات اين آئين نامه برخوردار شوند.

ماده 19- معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور موظف است بار مالي ناشي از اجراي اين آئين نامه را در بودجه سالانه دستگاههاي اجرايي پيش بيني نمايد.

ماده 20- معاونت هاي توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور موظفند گزارش شش ماهه عملکرد دستگاههاي اجرايي ملي و استانداران را به رئيس جمهور ارائه کنند.

ماده 21- اين آئين نامه از تاريخ 1389.1.1 لازم الاجرا است.

گفتني است، هيئت وزيران بنا به پيشنهاد مشترک معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و به استناد اصل يکصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، آئين نامه اعطاي تسهيلات به کارکنان دستگاههاي اجرايي متقاضي انتقال از شهر تهران را تصويب کرده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.